МЕНИ

Насловна » Актуелности

Актуелности

15. август 2018.

Јавни позив "Програм за унапређење бизнис капацитета у ИТ сектору“

Кабинет председнице Владе Републике Србије и Канцеларија за ИТ и еУправу у сарадњи са Програмом Уједињених нација за развој (УНДП) упутили су позив свим заинтересованим правним лицима да у оквиру Програма за унапређење бизнис капацитета у ИТ сектору, поднесу захтеве за довођење међународно признатих стручњака за развој ИТ/иновативних производа и раст startup-ова на стручним конференцијама намењеним ширем кругу заинтересованих.

Овај Програм реализује се у оквиру пројекта “Србија на дохват руке – Дигитална трансформација за развој”, који Кабинет председнице Владе Републике Србије и Канцеларија за ИТ и електронску управу спроводе у сарадњи са УНДП.

Циљ Програма је подршка преносу бизнис знања и експертизе у областима развоја домаћих ИТ/иновативних производа и бољег позиционирања домаће ИТ заједнице и њених производа на глобалном тржишту.

 Програм за унапређење бизнис капацитета у ИТ сектору

Програм је усмерен на пренос знања из неке од ових области: развој ИТ производа, њихов употреба и прилагођеност тржишту, позиционирање ИТ производа или заједнице на глобалном тржишту, боље позиционирање и видљивост домаће ИТ заједнице или производа на глобалном тржишту.

„На конкурс могу да се пријаве сва правна лица активна у области информационих технологија и иновационог предузетништва. Правна лица могу бити регистрована као привредна друштва, пословна удружења, удружења грађана и фондације“, изјавио је директор Канцеларије за ИТ и еУправу, Михаило Јовановић.

Захтеви се подносе слањем попуњених образаца и пратеће документације у електронском облику, путем адресе it.program.rs@undp.org. Обрасци се могу преузети на адреси rs.undp.org/it-program .

Захтеви могу да се подносе од 7. августа 2018. и биће обрађивани по редоследу подношења, све до утрошка расположивих средстава за реализацију Програма. Укупна расположива средства за реализацију овог јавног позива су 53.000 долара.

15. август 2018.

365 дана рада Канцеларије за информационе технологије и електронску управу

ЕЛЕКТРОНСКО ПЛАЋАЊЕ НА ПОРТАЛУ е-УПРАВА

 ЕЛЕКТРОНСКО ПЛАЋАЊЕ НА ПОРТАЛУ еУПРАВА

 

 

Канцеларија за информационе технологије и електронску управу омогућила је свим корисницима националног Портала еУправа да административне таксе за све услуге доступне на Порталу могу да плате електронски. Доступно је плаћање националном Дина платном картицом, Мастер, Маестром или Виза платном картицом свих банака које послују на тржишту Србије, као и електронским новцем. Грађани могу услуге на Порталу еУправе да плате и интегрисаним електронским банкарством – то је први пут да је овај вид електронског плаћања омогућен на интернет порталима у Србији. Позив банкама да омогуће постојеће или заједнички са Канцеларијом развију нове моделе електронских плаћања је стално отворен.

 

 

14. август 2018.

Позив на Конкурс у области отворених података

Канцеларија за информационе технологије и електронску управу у сарадњи са Програмом Уједињених нација за развој (УНДП), позива заинтересоване организације цивилног друштва, медије и државне високошколске установе да се пријаве на Конкурс у области отворених података.

„Позивамо све заинтересоване организације цивилног друштва, медије и државне високошкослке установе да допринесу изградњи екосистема отворених података у Србији кроз подстицање коришћења отворених података јавних институција промоцију различитих примена и користи отворених података као и изградњу капацитета различитих циљних група за обраду и креативну употребу отворених података“, изјавио је Доц. др Михаило Јовановић, директор Канцеларије за ИТ и еУправу.

Конкурс се спроводи у оквиру пројекта „Отворени подаци – отворене могућности“, који подржава Светска банка, Фонд за добру управу Уједињеног краљевства (GGF) и Шведска агенција за међународни развој и сарадњу (SIDA).

 Позив на Конкурс у области отворених података

Конкурс предвиђа подршку пројектима који би допринели једној од три различите области:

  1. Поновна употреба отворених података
  2. Изградња заједнице и промоција
  3. Изградња капацитета за употребу отворених података (обуке)

Крајњи рок за доставу пријава је 30. септембар 2018. године, до поноћи, а пријаве се подносе електронски на адресу grants.rs@undp.org.

Јовановић је подсетио да Канцеларија за информационе технологије и електронску управу у оквиру пројекта „Отворени подаци – отворене могућности“ је покренула  први национални Портал отворених података data.gov.rs, који представља централно место на којем су обједињени отворени подаци јавних институција и стављени на располагање грађанима, приватном и невладином сектору.

Он је додао да је од априла 2018. године на снази је Закон о еУправи који уводи поновну употребу података, дефинисани су отворени подаци, отворена лиценца као и Портал отворених података.

На овом линку можете преузети сва документа везана за конкурс у области отворених података.

Податке је на порталу до августа 2018. године објавило 27 јавних институција, које су укупно отвориле 105 скупова података са укупно 354 ресурса (датотека). Отварање података представља стратешко опредељење Владе Србије, рефлектовано у Стратегији развоја електронске управе и Акционом плану за спровођење међународне иницијативе Партнерства за отворену управу у Републици Србији. Отворени подаци добили су посебно место и у експозеу председнице Владе Ане Брнабић.

13. август 2018.

365 дана рада Канцеларије за информационе технологије и електронску управу

Државни дата центар

 Државни дата центар

 

Канцеларија за информационе технологије и електронску управу успоставила је први Државни дата центар, који је по техничким и безбедносним стандардима један од најсавременијих у региону и у ком је смештена кључна информационо-комуникациона инфраструктура Републике Србије. У Државном дата центру се смешта опрема државних органа и пружа услуга Државног клауда – Government cloud. Центар испуњава Тиер 3+ стандард, а услуге Центра се пружају у складу са безбедносним стандардом ISO 27001, као и стандардима квалитета ISO 9001 и квалитетом пружања услуга ISO 20000. Од скора у Државном дата центру се налази опрема Министарства државне управе и локалне самоуправе са 30 милиона података из матичних књига рођених, венчаних и умрлих, а до краја године на овој опреми ће се наћи и књига држављанстава у сарадњи са Министарством унутрашњих послова и Министарством државне управе и локалне самоуправе.

 

10. август 2018.

365 дана рада Канцеларије за информационе технологије и електронску управу

Портал отворених података

 Портал отворених података

Канцеларија за информационе технологије и електронску управу у оквиру пројекта „Отворени подаци – отворене могућности“ који се реализује уз подршку Програма УН за развој (УНДП), Светске Банке, Владе Велике Британије и Шведске међународне агенције за развој и сарадњу (СИДА), покренут је први национални Портал отворених података data.gov.rs . Портал представља централно место на којем су обједињени отворени подаци јавних институција и стављени на располагање грађанима, приватном и невладином сектору. Број јавних институција и доступних информација на Порталу отворених података, удвостручен је за свега четири месеца од покретања платформе, а најбољи показатељ великог помака у овој области је индекс отворених података, који је Србију сместио на прво место у региону и 41. на листи свих чланица Уједињених нација. Податке на порталу до августа 2018. године објавило је 27 јавних институција, које су укупно отвориле 105 скупова података са укупно 354 ресурса (датотека). Отварање података представља стратешко опредељење Владе Србије, рефлектовано у Стратегији развоја електронске управе и Акционом плану за спровођење међународне иницијативе Партнерства за отворену управу у Републици Србији. Отворени подаци добили су посебно место и у експозеу председнице Владе Ане Брнабић. Подаци са националног Портала отворених података се аутоматски објављују и на европском Порталу.

8. август 2018.

365 дана рада Канцеларије за информационе технологије и електронску управу

Информациони систем е-ЗУП

 Информациони систем еЗУП

Информациони систем еЗУП је софистициран информатички алат који омогућава прибављање података по службеној дужности што представља велики искорак у аутоматизовању административних поступака и увођењу модерне електронске управе у Србији. Носиоци највећих база података - Министарство државне управе и локалне самоуправе, Министарство унутрашњих послова, Републички фонд за пензијско и инвалидско осигурање, Централни регистар обавезног социјалног осигурања, Национална служба за запошљавање, Министарство правде, Пореска управа Републике Србије и Републички геодетски завод, омогућили су приступ ка укупно 18 својих база података преко Сервисне магистрале органа. Информациони систем еЗУП данас користи 320 различитих институција јавне управе и до данас преко њега је упућено 360.424 захтева. Увођењем еЗУП-а у првој години, грађанима је уштеђено 500.000 сати чекања на шалтерима, док је држава уштедела око 20 милиона динара на штампању и издавању папира. Само у првих пет месеци ове године направљено је 30 одсто мање папирних извода из матичних књига рођених него у истом периоду прошле године. Ако се узме у обзир да је 2017. у односу на 2016. годину произведено 24 одсто мање папирних извода, пратећи овај тренд, сматрамо да ће папирни изводи захваљујући еЗУП-у врло брзо отићи у историју.

6. август 2018.

365 дана рада Канцеларије за информационе технологије и електронску управу

 365 дана рада Канцеларије за информационе технологије и електронску управу

 

 

Канцеларија за информационе технологије и електронску управу основана је пре тачно годину дана Уредбом Владе Републике Србије, на иницијативу премијерке Ане Брнабић, као битна ставка у оквиру процеса дигитализације која је дефинисана као приоритет Владе. Задатак Канцеларије је да консолидује државне ИТ ресурсе, обезбеди повезивање различитих информационих система и буде снажна подршка и основа даљег развоја електронске управе Србије. Током годину дана рада остварени су значајни резултати на овим пољима, унапређене су постојеће електронске услуге и креиране нове услуге за грађане, привреду и државу, а Канцеларија је постала један од кључних фактора дигитализације Србије.

 

 

19. јул 2018.

Отворена управа у служби грађана и привреде

Отворени подаци- отворене могућности за све

Директор Канцеларије за ИТ и еУправу Доц. др Михаило Јовановић, који борави у Грузији у делегацији коју предводи председница Владе Србије, Ана Брнабић, учествовао је данас на петом глобалном самиту Партнерства за отворену управу (Open Government Partnership), који се ове године одржава у главном граду Грузије, Тбилисију.

Јовановић је у оквиру самита учествовао на министарском састанку који је окупио министре и представнике Влада и представио стање и перспективе које Србија има у отварању података а којој је ова тема једна од приоритета.

 Отворени подаци- отворене могућности за све

„Отварање података јавних институција у сврху поновне употребе представља стратешко опредељење Владе Републике Србије и као такво нашло је место у Стратегији развоје еУправе за период 2015 – 2018 и у учешћу Србије у иницијативи Партнерства за отворену управу. У октобру 2017. године представљен је и први национални Портал отворених података, централно место на којем су обједињени подаци државне управе и локалне самоуправе и стављени на располагање грађанима, приватном и невладином сектору. Број институција и доступних информација на Порталу, удвостручен је за свега четири месеца од покретања платформе, а најбољи показатељ великог помака у овој области је индекс отворених података, по којем је Србија на првом месту у региону и 41. на листи свих чланица Уједињених нација. Податке на порталу до сада је објавило 27 институција, које су укупно отвориле 104 скупа података са укупно 353 ресурса (датотека)”, изјавио је Јовановић.

 Отворени подаци- отворене могућности за све

Он је додао да је  корист који нуди Портал отворених података двострук: поред тога што привреди, предузетницима и стартаповима обезбеђује податке који су одлична полазна основа за развој нових апликација и стварање додатне вредности, отварање података подиже транспарентност и поверење грађана у рад јавне управе.

Директор Партнерства за отворену управу (Open Government Partnership) Санјау Прадхан, у уводном обраћању на почетку самита, похвалио је Србију и истакао нашу земљу као одличан пример рада на транспарентности података. „У доба када већина земаља света своје податке тежи да учини мање доступним, Србија у великој мери примењује концепт отворених података“, рекао је Прадхан.

 Отворени подаци- отворене могућности за све

Председница Владе Ана Брнабић, која је такође узела учешће на самиту у оквиру премијерског панела је у свом обраћању нагласила, да је Србији дигитализација један од кључних приоритета Владе, пре свега у областима јавне управе, економије и образовања.

„Електронска управа је најбољи механизам за смањење корупције“, истакла је премијерка. Она је рекла да је Канцеларија за ИТ и еУправу, која је при Кабинету председнице Владе, већ у првој години постојања освојила Награду за развој информационог друштва, коју додељује Светски самит о информационом друштву, и то у конкуренцији од 685 пријављених пројеката широм света.

18. јул 2018.

Директор Канцеларије за информационе технологије и електронску управу на петом глобалном самиту Партнерства за добру управу у Грузији

 Директор Канцеларије за информационе технологије и електронску управу

Директор Канцеларије за ИТ и еУправу Доц. др Михаило Јовановић учествује на петом глобалном самиту Партнерства за отворену управу (TheOpenGovernmentPartnership), који се од 17 - 19. јула одржава у Тбилисију, Грузија. Директор Јовановић ће 19. јула у оквиру министарског састанка представити стање, планове и перспективе отворених података у Републици Србији.

Учесници из више од 90 земаља света, међу којима и Србија, представиће на самиту резултате у области отворене управе. Основне вредности које ова међународна иницијатива промовише су борба против корупције и јачање демократских институција, учешће јавности, слобода информисања, фискална транспарентност, ефикасне услуге за грађане и дигитализација и отварање података. Ове вредности представљају и општи циљ реформе јавне управе у Републици Србији.

12. јул 2018.

eУслуга „Бебо, добро дошла на свет“ усклађена са новом одлуком о додатним облицима заштите породиља на територији града Београда

Преко Портала еУправa омогућене пријаве за новчано давање породиљи за трећерођено дете

Канцеларија за информационе технологије и електронску управу је пустила у продукцију унапређену верзију информационог система „Бебо, добро дошла на свет” у складу са новом Одлуком о изменама и допунама Одлуке о додатним облицима заштите породиља на територији града Београда.

 Преко Портала еУправa омогућене пријаве за новчано давање породиљи за трећерођено дете

Одлука која је ступила на снагу 10. јула 2018. године, предвиђа право на новчано давање породиљи на територији града Београда за треће рођено дете. Подсећања ради, породиље су до сад могле да поднесу захтев за три новчана давања: новчано давање породиљи, новчано давање незапосленој породиљи и новчано давање породиљи за прворођено дете. Ступањем на снагу ове Одлуке, омогућено је свим породиљама на територији града Београда независно од висине прихода, да остваре право и на четврто новчано давање у износу од 30.000 динара. Право на ово новчано давање могу остварити породиље за дете рођено од дана ступања на снагу ове одлуке.

Канцеларија је у складу са Одлуком о изменама и допунама Одлуке о додатним облицима заштите породиља на територији града Београда, изменила информациони систем „Бебо, добро дошла на свет“ тако да је омогућено да све породиље већ у породилишту поднесу захтев за ово новчано давање.

Подсећамо, Канцеларија за ИТ и електронску управу је од 1. јула пустила у продукцију унапређену верзију информационог система „Бебо, добро дошла на свет“ усклађену са новим условима за остваривање права на родитељски додатак сходно изменама и допунама Закона о финансијској подршци породици са децом који предвиђа да родитељи за прво дете једнократно добијају 100.000 динара, за друго дете 10.000 динара месечно две године, за треће дете по 12. 000 динара месечно десет година, а за четврто 18.000 динара месечно десет година.

5. јул 2018.

Презентован нови електронски систем у здравству еРецепт

Председница Владе Ана Брнабић, министар здравља Златибор Лончар, министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић и директор Канцеларије за ИТ и еУправу посетили су апотеку „Суботица“, где су присуствовали презентацији система еРецепт и јединствене листе чекања на здравствене интервенције, који је презентован у оквиру обележавања Годину дана рада Владе Републике Србије.

 Презентован нови електронски система у здравству еРецепт

Систем „еРецепт“, који од 30. јуна функционише на територији целе Србије, омогућава аутоматско издавање рецепата за хроничне болеснике за период од 6 месеци. То значи да хронични пацијенти неће, као до сада, 12 пута годишње одлазити код лекара по рецепт, већ само два пута. Од увођења овог система, до краја јуна преписано је 22.785.678 рецепата. На неопходном материјалу за штампање рецепата, годишње ће се штедети око два милиона евра.

Дигитализација, као један од приоритета Владе који је успешно поставила, промовише и подржава премијерка Ана Брнабић, посебан значај има у реформи јавне управе. Циљ Владе је успостављање транспарентне, ефикасне и економичне јавне управе, а средство за остваривање тог циља је савремена електронска управа.

 Презентован нови електронски система у здравству еРецепт

Председница Владе је подсетила  да су електронски сервиси осим у државној управи и здравству уведени и у судству, просвети, пољопривреди, грађевинарству. Нагласила је да Србија има све предуслове да успешно одговори на изазове четврте индустријске револуције, што је основ за даљи развој економије. „ Дигитализација је неминовност – Србију видим као лидера модерних технологија у будућности“ , закључила је Брнабић.

1. јул 2018.

Захтев за родитељски додатак преко Портала еУправа по новим условима такође на „Клик“

еУслуга усклађена са изменама и допунама Закона о финансијској подршци породици са децом

Канцеларија за ИТ и електронску управу је од 1. јула пустила у продукцију унапређену верзију информационог система „Бебо, добро дошла на свет“ усклађену са новим условима за остваривање права на родитељски додатак сходно изменама и допунама Закона о финансијској подршци породици са децом.

Закон предвиђа да родитељи за прво дете једнократно добијају 100.000 динара, за друго дете 10.000 динара месечно две године, за треће дете по 12. 000 динара месечно десет година, а за четврто 18.000 динара месечно десет година. Такође, за сву децу рођену од 1. јула важе нови услови: да је дете за које се подноси захтев вакцинисано у складу са прописима из области здравствене заштите, да су деца претходног реда рођења вакцинисана у складу са прописима из области здравствене заштите, да деца претходног реда рођења (доспелог узраста) похађају припремни предшколски програм у оквиру предшколског образовања и васпитања у РС и да деца претходног реда рођења (доспелог узраста) редовно похађају основну школу.

 еУслуга усклађена са изменама и допунама Закона о финансијској подршци породици са децом

У том смислу, интегрални образац који здравствени радник у информационом систему попуњава са родитељима, проширен је додатним пољима где се уписује у ком дому здравља се дете/деца лече и коју предшколску установу односно основу школу похађају. Сам образац захтева за родитељски додатак проширен је овим пољима како би служба дечје заштите у датој општини/граду имала све неопходне информације за даљу проверу испуњености ових услова током целог периода исплате.

Директор Канцеларије др Михаило Јовановић је изјавио да је укупан број пријава које су до сада послате електронским путем из болница кроз информациони систем „Бебо, добро дошла  на свет“ 107.203. „Родитељи 95.524  бебе су желели услугу да остваре електронски у болници, дакле, скоро 90% родитеља су се определили да користе услуге савремен електронске управе“.

Захтев за родитељски додатак је могуће електронски поднети у породилиштима која обухватају Београд, Зрењанин, Смедерево, Суботицу, Лесковац, Лозницу, Панчево, Алибунар, Бачку Тополу, Житиште, Ковачицу, Ковин, Нови Бечеј, Нову Црњу, Белу, Цркву, Вршац, Сечањ, Пландиште, Мали Иђош и Опово, а до јесени и на територији целе Србије.

Погледајте старије актуелности

 Врх стране
 Портал еУправа  Портал отворених података  Преквалификације за ИТ  Информатор о раду  Смернице в.5.0  Листа стандарда интероперабилности в.2.1  Интернет домени органа државне управе  Смернице за коришћење друштвених мрежа у јавној управи  Захтев за информацијама од јавног значаја  eДијаспора