MENI

Naslovna » Aktuelnosti

Aktuelnosti

19. jul 2018.

Otvorena uprava u službi građana i privrede

Otvoreni podaci- otvorene mogućnosti za sve

Direktor Kancelarije za IT i eUpravu Doc. dr Mihailo Jovanović, koji boravi u Gruziji u delegaciji koju predvodi predsednica Vlade Srbije, Ana Brnabić, učestvovao je danas na petom globalnom samitu Partnerstva za otvorenu upravu (Open Government Partnership), koji se ove godine održava u glavnom gradu Gruzije, Tbilisiju.

Jovanović je u okviru samita učestvovao na ministarskom sastanku koji je okupio ministre i predstavnike Vlada i predstavio stanje i perspektive koje Srbija ima u otvaranju podataka a kojoj je ova tema jedna od prioriteta.

 Otvoreni podaci- otvorene mogućnosti za sve

„Otvaranje podataka javnih institucija u svrhu ponovne upotrebe predstavlja strateško opredeljenje Vlade Republike Srbije i kao takvo našlo je mesto u Strategiji razvoje eUprave za period 2015 – 2018 i u učešću Srbije u inicijativi Partnerstva za otvorenu upravu. U oktobru 2017. godine predstavljen je i prvi nacionalni Portal otvorenih podataka, centralno mesto na kojem su objedinjeni podaci državne uprave i lokalne samouprave i stavljeni na raspolaganje građanima, privatnom i nevladinom sektoru. Broj institucija i dostupnih informacija na Portalu, udvostručen je za svega četiri meseca od pokretanja platforme, a najbolji pokazatelj velikog pomaka u ovoj oblasti je indeks otvorenih podataka, po kojem je Srbija na prvom mestu u regionu i 41. na listi svih članica Ujedinjenih nacija. Podatke na portalu do sada je objavilo 27 institucija, koje su ukupno otvorile 104 skupa podataka sa ukupno 353 resursa (datoteka)”, izjavio je Jovanović.

 Otvoreni podaci- otvorene mogućnosti za sve

On je dodao da je korist koji nudi Portal otvorenih podataka dvostruk: pored toga što privredi, preduzetnicima i startapovima obezbeđuje podatke koji su odlična polazna osnova za razvoj novih aplikacija i stvaranje dodatne vrednosti, otvaranje podataka podiže transparentnost i poverenje građana u rad javne uprave.

Direktor Partnerstva za otvorenu upravu (Open Government Partnership) Sanjau Pradhan, u uvodnom obraćanju na početku samita, pohvalio je Srbiju i istakao našu zemlju kao odličan primer rada na transparentnosti podataka. „U doba kada većina zemalja sveta svoje podatke teži da učini manje dostupnim, Srbija u velikoj meri primenjuje koncept otvorenih podataka“, rekao je Pradhan.

 Otvoreni podaci- otvorene mogućnosti za sve

Predsednica Vlade Ana Brnabić, koja je takođe uzela učešće na samitu u okviru premijerskog panela je u svom obraćanju naglasila, da je Srbiji digitalizacija jedan od ključnih prioriteta Vlade, pre svega u oblastima javne uprave, ekonomije i obrazovanja.

„Elektronska uprava je najbolji mehanizam za smanjenje korupcije“, istakla je premijerka. Ona je rekla da je Kancelarija za IT i eUpravu, koja je pri Kabinetu predsednice Vlade, već u prvoj godini postojanja osvojila Nagradu za razvoj informacionog društva, koju dodeljuje Svetski samit o informacionom društvu, i to u konkurenciji od 685 prijavljenih projekata širom sveta.

18. jul 2018.

Direktor Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu na petom globalnom samitu Partnerstva za dobru upravu u Gruziji

 Direktor Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu

Direktor Kancelarije za IT i eUpravu Doc. dr Mihailo Jovanović učestvuje na petom globalnom samitu Partnerstva za otvorenu upravu (TheOpenGovernmentPartnership), koji se od 17 - 19. jula održava u Tbilisiju, Gruzija. Direktor Jovanović će 19. jula u okviru ministarskog sastanka predstaviti stanje, planove i perspektive otvorenih podataka u Republici Srbiji.

Učesnici iz više od 90 zemalja sveta, među kojima i Srbija, predstaviće na samitu rezultate u oblasti otvorene uprave. Osnovne vrednosti koje ova međunarodna inicijativa promoviše su borba protiv korupcije i jačanje demokratskih institucija, učešće javnosti, sloboda informisanja, fiskalna transparentnost, efikasne usluge za građane i digitalizacija i otvaranje podataka. Ove vrednosti predstavljaju i opšti cilj reforme javne uprave u Republici Srbiji.

12. jul 2018.

eUsluga „Bebo, dobro došla na svet“ usklađena sa novom odlukom o dodatnim oblicima zaštite porodilja na teritoriji grada Beograda

Preko Portala eUprava omogućene prijave za novčano davanje porodilji za trećerođeno dete

Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu je pustila u produkciju unapređenu verziju informacionog sistema „Bebo, dobro došla na svet” u skladu sa novom Odlukom o izmenama i dopunama Odluke o dodatnim oblicima zaštite porodilja na teritoriji grada Beograda.

 Preko Portala eUprava omogućene prijave za novčano davanje porodilji za trećerođeno dete

Odluka koja je stupila na snagu 10. jula 2018. godine, predviđa pravo na novčano davanje porodilji na teritoriji grada Beograda za treće rođeno dete. Podsećanja radi, porodilje su do sad mogle da podnesu zahtev za tri novčana davanja: novčano davanje porodilji, novčano davanje nezaposlenoj porodilji i novčano davanje porodilji za prvorođeno dete. Stupanjem na snagu ove Odluke, omogućeno je svim porodiljama na teritoriji grada Beograda nezavisno od visine prihoda, da ostvare pravo i na četvrto novčano davanje u iznosu od 30.000 dinara. Pravo na ovo novčano davanje mogu ostvariti porodilje za dete rođeno od dana stupanja na snagu ove odluke.

Kancelarija je u skladu sa Odlukom o izmenama i dopunama Odluke o dodatnim oblicima zaštite porodilja na teritoriji grada Beograda, izmenila informacioni sistem „Bebo, dobro došla na svet“ tako da je omogućeno da sve porodilje već u porodilištu podnesu zahtev za ovo novčano davanje.

Podsećamo, Kancelarija za IT i elektronsku upravu je od 1. jula pustila u produkciju unapređenu verziju informacionog sistema „Bebo, dobro došla na svet“ usklađenu sa novim uslovima za ostvarivanje prava na roditeljski dodatak shodno izmenama i dopunama Zakona o finansijskoj podršci porodici sa decom koji predviđa da roditelji za prvo dete jednokratno dobijaju 100.000 dinara, za drugo dete 10.000 dinara mesečno dve godine, za treće dete po 12. 000 dinara mesečno deset godina, a za četvrto 18.000 dinara mesečno deset godina.

5. jul 2018.

Prezentovan novi elektronski sistem u zdravstvu eRecept

Predsednica Vlade Ana Brnabić, ministar zdravlja Zlatibor Lončar, ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić i direktor Kancelarije za IT i eUpravu posetili su apoteku „Subotica“, gde su prisustvovali prezentaciji sistema eRecept i jedinstvene liste čekanja na zdravstvene intervencije, koji je prezentovan u okviru obeležavanja Godinu dana rada Vlade Republike Srbije.

 Prezentovan novi elektronski sistema u zdravstvu eRecept

Sistem „eRecept“, koji od 30. juna funkcioniše na teritoriji cele Srbije, omogućava automatsko izdavanje recepata za hronične bolesnike za period od 6 meseci. To znači da hronični pacijenti neće, kao do sada, 12 puta godišnje odlaziti kod lekara po recept, već samo dva puta. Od uvođenja ovog sistema, do kraja juna prepisano je 22.785.678 recepata. Na neophodnom materijalu za štampanje recepata, godišnje će se štedeti oko dva miliona evra.

Digitalizacija, kao jedan od prioriteta Vlade koji je uspešno postavila, promoviše i podržava premijerka Ana Brnabić, poseban značaj ima u reformi javne uprave. Cilj Vlade je uspostavljanje transparentne, efikasne i ekonomične javne uprave, a sredstvo za ostvarivanje tog cilja je savremena elektronska uprava.

 Prezentovan novi elektronski sistema u zdravstvu eRecept

Predsednica Vlade je podsetila  da su elektronski servisi osim u državnoj upravi i zdravstvu uvedeni i u sudstvu, prosveti, poljoprivredi, građevinarstvu. Naglasila je da Srbija ima sve preduslove da uspešno odgovori na izazove četvrte industrijske revolucije, što je osnov za dalji razvoj ekonomije. „ Digitalizacija je neminovnost – Srbiju vidim kao lidera modernih tehnologija u budućnosti“ , zaključila je Brnabić.

1. jul 2018.

Zahtev za roditeljski dodatak preko Portala eUprava po novim uslovima takođe na „Klik“

eUsluga usklađena sa izmenama i dopunama Zakona o finansijskoj podršci porodici sa decom

Kancelarija za IT i elektronsku upravu je od 1. jula pustila u produkciju unapređenu verziju informacionog sistema „Bebo, dobro došla na svet“ usklađenu sa novim uslovima za ostvarivanje prava na roditeljski dodatak shodno izmenama i dopunama Zakona o finansijskoj podršci porodici sa decom.

Zakon predviđa da roditelji za prvo dete jednokratno dobijaju 100.000 dinara, za drugo dete 10.000 dinara mesečno dve godine, za treće dete po 12. 000 dinara mesečno deset godina, a za četvrto 18.000 dinara mesečno deset godina. Takođe, za svu decu rođenu od 1. jula važe novi uslovi: da je dete za koje se podnosi zahtev vakcinisano u skladu sa propisima iz oblasti zdravstvene zaštite, da su deca prethodnog reda rođenja vakcinisana u skladu sa propisima iz oblasti zdravstvene zaštite, da deca prethodnog reda rođenja (dospelog uzrasta) pohađaju pripremni predškolski program u okviru predškolskog obrazovanja i vaspitanja u RS i da deca prethodnog reda rođenja (dospelog uzrasta) redovno pohađaju osnovnu školu.

 eUsluga usklađena sa izmenama i dopunama Zakona o finansijskoj podršci porodici sa decom

U tom smislu, integralni obrazac koji zdravstveni radnik u informacionom sistemu popunjava sa roditeljima, proširen je dodatnim poljima gde se upisuje u kom domu zdravlja se dete/deca leče i koju predškolsku ustanovu odnosno osnovu školu pohađaju. Sam obrazac zahteva za roditeljski dodatak proširen je ovim poljima kako bi služba dečje zaštite u datoj opštini/gradu imala sve neophodne informacije za dalju proveru ispunjenosti ovih uslova tokom celog perioda isplate.

Direktor Kancelarije dr Mihailo Jovanović je izjavio da je ukupan broj prijava koje su do sada poslate elektronskim putem iz bolnica kroz informacioni sistem „Bebo, dobro došla na svet“ 107.203. „Roditelji 95.524  bebe su želeli uslugu da ostvare elektronski u bolnici, dakle, skoro 90% roditelja su se opredelili da koriste usluge savremen elektronske uprave“.

Zahtev za roditeljski dodatak je moguće elektronski podneti u porodilištima koja obuhvataju Beograd, Zrenjanin, Smederevo, Suboticu, Leskovac, Loznicu, Pančevo, Alibunar, Bačku Topolu, Žitište, Kovačicu, Kovin, Novi Bečej, Novu Crnju, Belu, Crkvu, Vršac, Sečanj, Plandište, Mali Iđoš i Opovo, a do jeseni i na teritoriji cele Srbije.

22. jun 2018.

Elektronskom razmenom podataka između zemalja u regionu do većih ušteda u budžetima

Jovanović na 10. susretu direktora fondova i zavoda država nastalih na području bivše SFRJ

Direktor Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu Doc. dr Mihailo Jovanović prisustvovao je danas desetom po redu susretu direktora fondova i zavoda za penzijsko i invalidsko osiguranje država nastalih na prostoru SFRJ, kao i direktora fondova Nemačke, Austrije i Mađarske.

Tom prilikom Jovanović je istakao velike napore i sredstva koje Vlada Republike Srbije ulaže na polju digitalizacije, a posebno reforme javne uprave. „Cilj je da Srbija dobije što bolju, transparentniju i efikasniju javnu upravu, a sredstvo za postizanje toga je moderna i svima dostupna elektronska uprava. Jedna od prvih poteza Vlade na tom polju je formiranje Kancelarije za IT i eUpravu, kao službe Vlade iz oblasti informacionih tehnologija i elektronske uprave, koja direktno odgovara predsednici Vlade RS i ima snagu da sprovede ozbiljne projekte koji prožimaju različite državne institucije”. Takođe, Jovanović je naglasio da Kancelarija nije dovoljna kako bi se uspešno sproveo proces digitalizacije, već da je taj proces timski, gde su sva ministarstva, agencije, kompletna državna uprava i lokalna samouprava uključeni, svako iz svog segmenta.

 Jovanović na 10. susretu direktora fondova i zavoda država nastalih na području bivše SFRJ

„Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje je jedan od lidera kada govorimo o digitalizaciji u Srbiji. Prvi su svoje podatke postavili na servisnu magistralu podataka za razmenu podataka po službenoj dužnosti”, rekao je Jovanović.

Direktorka Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje Dragana Kalinović navela je dosadašnje efekte elektronske razmene podataka država regiona, kao i znatne uštede koje su nastale u budžetu. „Potpisivanjem sporazuma o bilateralnoj elektronskoj razmeni podataka o činjenici smrti korisnika prava penzijskog i invalidskog osiguranja, Srbija je prepolovila potraživanja po pretplatama od država u regiona u 2017. godini, u odnosu na period kada su potvrde o životu dostavljane jednom godišnje. Razmenu sada realizujemo jednom mesečno i korisnici više ne moraju da dostavljaju potvrde o životu, već taj podatak dobijamo odmah elektronski”. Jovanović i Kalinović napomenuli su i važnost pristupa Republičkog PIO fonda elektronskom Registru matičnih knjiga Republike Srbije, sa ciljem unapređenja međunarodne saradnje i značajnijih ušteda u budžetu.

Pogledajte starije aktuelnosti

 Vrh strane
 Portal eUprava  Portal otvorenih podataka  Prekvalifikacije za IT  Informator o radu  Smernice v.5.0  Lista standarda interoperabilnosti v.2.1  Internet domeni organa državne uprave  Smernice za korišćenje društvenih mreža u javnoj upravi  Zahtev za informacijama od javnog značaja  eDijaspora