eUprava za sve

Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu uz podršku Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, NALED-a, UNDP-a objavljuje Javni poziv za učešće lokalnih samouprava u projektu „eUprava za sve“

O projektu:

Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu (ITE) uz podršku Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, NALED-a, i UNDP-a, sprovodi projekat „eUprava za sve“.

Cilj projekta je pružanje podrške digitalnoj transformaciji do 10 pilot lokalnih samouprava u Republici Srbiji kroz jačanje kapaciteta službenika za pružanje elektronskih usluga i korišćenje digitalnih alata, kao i kroz pružanje podrške u unapređenju postojeće digitalne infrastrukture. Odabrane lokalne samouprave dobiće jedinstvenu priliku da uz mentorsku podršku i direktan rad sa stručnjacima za digitalnu transformaciju uvedu nove ili unaprede postojeće elektronske usluge. Zahvaljujući projektu, odabrane lokalne samouprave ojačaće svoje kapacitete za pružanje e-usluga, unaprediti digitalne veštine i osnažiti infrastrukturu, što će im omogućiti efikasnije vođenje administrativnih postupaka u korist građana i privrede.

Pored mentorske podrške i pohađanja serije obuka, odabranim lokalnim samoupravama biće dostavljeni i materijali sa obuka (prezentacije, priručnici i sl) kako bi imali pristup dugoročnom resursu koji će omogućiti kontinuirano usavršavanje zaposlenih i održivost stečenih znanja i veština, kao i efikasnije korišćenje digitalnih alata. Dodatno, ovi materijali omogućiće izabranim JLS da samostalno organizuju interne obuke za nove zaposlene. Promocijom u okviru projekta (kroz organizaciju info dana, plaćenu promociju u medijima, izradu promotivnog materijala), odabrane JLS dobiće veću vidljivost i prepoznatljivost kao lideri u oblasti digitalne transformacije, što će doprineti njihovom boljem pozicioniranju na nacionalnom i regionalnom nivou.

Podrška će biti pružena kroz uvođenje, odnosno unapređenje, elektronskih usluga koje se nalaze na Portalu eUprava, kao što su: eID, eSanduče, Generator usluga, ePlaćanje, Pisarnica i ePisarnica, eZUP, POS terminali, CRM, ePečat u klaudu, Otvoreni podaci i drugi. Detalji u vezi navedenih usluga dostupni su u tekstu javnog poziva.

Fokus projekta je i na promociji elektronskih usluga među građanima, te se od odabranih lokalnih samouprava očekuje i organizovanje info dana za građane, dok će najuspešnije lokalne samouprave na projektu biti nagrađene priznanjem Šampiona eUprave.

Uslovi prijave:

Podnosilac prijave za učešće u projektu digitalne transformacije mora da ispunjava jedan od dva navedena statusna kriterijuma:

  • Podnosilac prijave je jedinica lokalne samouprave na teritoriji Republike Srbije;
  • Podnosilac prijave je gradska opština u sastavu jedinice lokalne samouprave na teritoriji Republike Srbije.

Pored ispunjenja statusnog kriterijuma, neophodno je popuniti i potpisati prijavni obrazac (formular 1) i popuniti onlajn upitnik za procenu postojećeg stanja elektronskih usluga i infrastrukture u lokalnim samoupravama.

Potrebna dokumentacija za prijavu na konkurs:

Evaluacija ispunjenosti kriterijuma za učešće:

Organizator konkursa zadržava pravo da razmotri isključivo prijave sa dostavljenom kompletnom propratnom dokumentacijom (Prijavnim obrascem i potpuno popunjenim upitnikom).

Evaluaciju i ocenu prijava vrši stručni Tim za digitalnu transformaciju lokalnih samouprava, zajedno sa timom Kancelarije za IT i eUpravu, UNDP i NALED-om, i to na sledeći način:

  • Popunjen upitnik za procenu postojećeg stanja elektronskih usluga i infrastrukture u lokalnim samoupravama – 100 poena
  • Izražena spremnost da lokalna samouprava opredeli deo sopstvenih sredstava tokom trajanja projekta – 20 poena

Maksimalni broj poena je 120. Tokom evaluacije prijava, Tim za digitalnu transformaciju lokalnih samouprava može zahtevati od lokalnih samouprava dodatna pojašnjenja, navodeći i rok za dostavljanje odgovora. Lokalne samouprave su u obavezi da na iste odgovore u zadatom roku.

O konačnoj odluci o izboru lokalnih samoupravama kojima će biti pružena podrška u sklopu projekta „eUprava za sve“, lokalne samouprave biće obaveštene putem elektronske pošte.

Vreme trajanja javnog poziva:

Javni poziv je otvoren od 18.juna do 18. jula. 2025. godine do 23:59 časova.

Način dostavljanja prijave:

Prijava se podnosi isključivo elektronskim putem na mejl adresu sampioni@euprava.gov.rs dostavljanjem skeniranog i svojeručno potpisanog prijavnog obrasca (formular 1) i popunjenim onlajn upitnikom.

Dokumentacija i upitnik:

Na veb stranici NALED-a i Kancelarije za IT i eUpravu može se pronaći tekst javnog poziva, prijavni obrazac (formular 1) i link ka upitniku. Informacije će takođe biti objavljene na veb-sajtu UNDP-a, uz prateću vest.

Kontakt osoba za pružanje dodatnih informacija i pojašnjenja:

Zainteresovane lokalne samouprave mogu zahtevati mejlom dodatne informacije ili pojašnjenja u cilju pripreme prijave. Sve dodatne informacije o javnom pozivu mogu se dobiti putem imejl adrese: sampioni@euprava.gov.rs .

Izbor jedinica lokalne samouprave:

Odlukom Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu u projektu „eUprava za sve“ učestvuju sledeće jedinice lokalne samouprave: Bela Palanka, Beočin, Veliko Gradište, Vranje, Despotovac, Kragujevac, Niš, Pirot, Ćuprija i Čačak.

Više informacija: