eUprava za sve

Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu uz podršku Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, NALED-a, UNDP-a objavljujJavni poziv za učešće lokalnih samouprava u projektu „eUprava za sve“

O projektu:

Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu (ITE) uz podršku Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, NALED-a, i UNDP-a, sprovodi projekat „eUprava za sve“.

Cilj projekta je pružanje podrške digitalnoj transformaciji do 10 pilot lokalnih samouprava u Republici Srbiji kroz jačanje kapaciteta službenika za pružanje elektronskih usluga i korišćenje digitalnih alata, kao i kroz pružanje podrške u unapređenju postojeće digitalne infrastrukture. Odabrane lokalne samouprave dobiće jedinstvenu priliku da uz mentorsku podršku i direktan rad sa stručnjacima za digitalnu transformaciju uvedu nove ili unaprede postojeće elektronske usluge. Zahvaljujući projektu, odabrane lokalne samouprave ojačaće svoje kapacitete za pružanje e-usluga, unaprediti digitalne veštine i osnažiti infrastrukturu, što će im omogućiti efikasnije vođenje administrativnih postupaka u korist građana i privrede.

Pored mentorske podrške i pohađanja serije obuka, odabranim lokalnim samoupravama biće dostavljeni i materijali sa obuka (prezentacije, priručnici i sl) kako bi imali pristup dugoročnom resursu koji će omogućiti kontinuirano usavršavanje zaposlenih i održivost stečenih znanja i veština, kao i efikasnije korišćenje digitalnih alata. Dodatno, ovi materijali omogućiće izabranim JLS da samostalno organizuju interne obuke za nove zaposlene. Promocijom u okviru projekta (kroz organizaciju info dana, plaćenu promociju u medijima, izradu promotivnog materijala), odabrane JLS dobiće veću vidljivost i prepoznatljivost kao lideri u oblasti digitalne transformacije, što će doprineti njihovom boljem pozicioniranju na nacionalnom i regionalnom nivou.

Podrška će biti pružena kroz uvođenje, odnosno unapređenje, elektronskih usluga koje se nalaze na Portalu eUprava, kao što su:

Aplikacija za elektronsku identifikaciju građana i privrede – brža registracija korisnika na Portal eUprava

  • Omogućava službenicima da registruju građane na Portalu eUprava
  • Povećava broj korisnika e-usluga, čime se smanjuju redovi i olakšava rad službenika
  • Građani dobijaju lakši pristup elektronskim uslugama lokalne samouprave

eSanduče –  brža i efikasnija dostava akata elektronskim putem građanima i privredi

  • Lokalne samouprave mogu da elektronski šalju rešenja, odluke i druge akte građanima
  • Nema potrebe za štampanjem i dostavljanjem dokumenata poštom ili na šalteru
  • Brže i efikasnije rešavanje zahteva građana

Generator usluga – kreiranje e-usluga prema potrebama građana i privrede

  • Lokalne samouprave mogu same da kreiraju i uvode nove e-usluge
  • Digitalizacija procedura u skladu sa specifičnim potrebama lokalne zajednice
  • Građani dobijaju lakši pristup uslugama poput e-Vrtića (upis dece u predškolske ustanove) i e-Zakazivanja (onlajn zakazivanje termina)

e-Plaćanje – jednostavna uplata taksi i naknada bez čekanja na šalteru

  • Službenici odmah imaju uvid u status uplate, nema potrebe za dostavljanjem dokaza o uplati
  • Ubrzanje procedura i smanjenje redova na šalterima
  • Građani mogu elektronski da plaćaju lokalne takse i naknade

e-Pisarnica – jednostavno pokretanje administrativnih postupaka elektronskim putem

  • Brža i efikasnija obrada predmeta
  • Lakša pretraga i pristup dokumentima, kao i bolja kontrola praćenja statusa predmeta
  • Jednostavnija komunikacija sa držanim i pokrajinskih organima
  • Građani mogu da podnose zahteve elektronskim putem, bez čekanja u redu na šalterima
  • Smanjenje opterećenja šalterskih službi i ubrzanje postupaka

Sistem za razmenu podataka „e-ZUP” – elektronski pristup službenim podacima, bez papirologije

  • Službenici dobijaju elektronski pristup zvaničnim registrima i podacima
  • Manje papirologije i administrativnog opterećenja
  • Automatizovano pribavljanje podataka i brža obrada predmeta
  • Građani više ne moraju da donose dokumente koje država već poseduje
  • Ubrzanje procedura i eliminisanje nepotrebne dokumentacije

Softver „Pisarnica” – sve procedure lokalne samouprave dostupne onlajn

  • Brža obrada podataka
  • Lakša pretraga i pristup dokumentima
  • Smanjenje rizika od gubitka ili oštećenja dokumenta
  • Automatizacija i kontrola procesa
  • Lokalne samouprave dobiće obuku za kreiranje/unapređenje Kataloga postupaka
  • Građani mogu da podnose zahteve za sve usluge lokalne samouprave elektronski

POS terminali – bezgotovinsko plaćanje, brže i sigurnije transakcije

  • Povećana efikasnost pri naplati taksi i naknada
  • Smanjenje rizika od krađe novca, povećana transparentnost i kontrola finansija
  • Lokalne samouprave dobijaju POS terminale prilagođene svojim potrebama
  • Mogućnost plaćanja više taksi odjednom ili odvojeno
  • Građani mogu da plate takse i naknade platnim karticama ili skeniranjem QR koda, bez odlaska u banku

Interni „CRM” sistem – bolja komunikacija i efikasnije upravljanje upitima građana

  • Jedinstven sistem za praćenje i obradu upita (imejl, Viber, SMS, pozivi itd.)
  • Brža i efikasnija komunikacija sa građanima
  • Automatsko prosleđivanje zahteva nadležnim službama

e-Pečat u klaudu – digitalno pečatiranje dokumenata, bez papira i fizičkih pečata

  • Brže, bezbednije i efikasnije overavanje službenih dokumenata
  • Integracija sa postojećim informacionim sistemima lokalne samouprave
  • Ubrzanje procedura i eliminacija nepotrebne administracije

Otvoreni podaci – transparentnost i bolje odlučivanje

  • Podrška lokalnoj samoupravi u kategorizaciji, obradi i objavljivanju skupova podataka
  • Javna dostupnost podataka u mašinski čitljivom formatu
  • Omogućavanje građanima i privredi da koriste podatke za analizu i razvoj aplikacija

Kreiranje elektronskih usluga na osnovu korisničkog iskustva – usluge po meri građana i privrede

  • Smanjenje gužvi na šalterima
  • Brža i jednostavnija obrada zahteva korisnika
  • Razvoj usluge koje su intuitivne, pristupačne i lake za korišćenje

Infrastruktura – unapređenje fizičke i digitalne infrastrukture za efikasnije pružanje usluga građanima i privredi

  • Pouzdana internet konekcija koja optimizuje administrativne procedure
  • Povezivanje na jedinstvenu informaciono-komunikacionu mrežu elektronske uprave (Mreža eUprave), jedinstvenu privatnu mrežu koja omogućava bezbednu i pouzdanu razmenu podataka, kao i korišćenje servisa državnih organa implementacijom SD-WAN tehnologije
  • Kvalitetan WiFi za korisnike sa ”captive” portalom koji omogućava prostor za razne vrste poruka i linkove ka ostalim portalima državnih institucija
  • Standardizovane veb prezentacije (sajtovi) lokalnih samouprava koje omogućavaju lakši pristup informacijama i koje su usklađene sa standardima državnih organa
  • Registracija zvaničnog domena lokalne samouprave
  • Hosting za veb prezentaciju (sajt)
  • Zvanični imejl domeni službenika – obezbeđivanje standardizovane i profesionalne komunikacije sa građanima
  • Omogućavanje bezbednog čuvanja rezervnih kopija (bekapa) u Državnom data centru u klaudu kroz intuitivan korisnički portal - eliminisanje potrebe za fizičkim čuvanjem podataka i smanjenje troškova održavanja i obezbeđivanje zaštite podataka.

Fokus projekta je i na promociji elektronskih usluga među građanima, te se od odabranih lokalnih samouprava očekuje i organizovanje info dana za građane, dok će najuspešnije lokalne samouprave na projektu biti nagrađene priznanjem Šampiona eUprave.

Uslovi prijave:

Podnosilac prijave za učešće u projektu digitalne transformacije mora da ispunjava jedan od dva navedena statusna kriterijuma:

  • Podnosilac prijave je jedinica lokalne samouprave na teritoriji Republike Srbije;
  • Podnosilac prijave je gradska opština u sastavu jedinice lokalne samouprave na teritoriji Republike Srbije.

Pored ispunjenja statusnog kriterijuma, neophodno je popuniti i potpisati prijavni obrazac (formular 1) i popuniti onlajn upitnik za procenu postojećeg stanja elektronskih usluga i infrastrukture u lokalnim samoupravama.

Potrebna dokumentacija za prijavu na konkurs:

Evaluacija ispunjenosti kriterijuma za učešće:

Organizator konkursa zadržava pravo da razmotri isključivo prijave sa dostavljenom kompletnom propratnom dokumentacijom (Prijavnim obrascem i potpuno popunjenim upitnikom).

Evaluaciju i ocenu prijava vrši stručni Tim za digitalnu transformaciju lokalnih samouprava, zajedno sa timom Kancelarije za IT i eUpravu, UNDP i NALED-om, i to na sledeći način:

  • Popunjen upitnik za procenu postojećeg stanja elektronskih usluga i infrastrukture u lokalnim samoupravama – 100 poena
  • Izražena spremnost da lokalna samouprava opredeli deo sopstvenih sredstava tokom trajanja projekta – 20 poena

Maksimalni broj poena je 120. Tokom evaluacije prijava, Tim za digitalnu transformaciju lokalnih samouprava može zahtevati od lokalnih samouprava dodatna pojašnjenja, navodeći i rok za dostavljanje odgovora. Lokalne samouprave su u obavezi da na iste odgovore u zadatom roku.

O konačnoj odluci o izboru lokalnih samoupravama kojima će biti pružena podrška u sklopu projekta „eUprava za sve“, lokalne samouprave biće obaveštene putem elektronske pošte.

Vreme trajanja javnog poziva:

Javni poziv je otvoren od 18.juna do 18. jula. 2025. godine do 23:59 časova.

Način dostavljanja prijave:

Prijava se podnosi isključivo elektronskim putem na mejl adresu sampioni@euprava.gov.rs dostavljanjem skeniranog i svojeručno potpisanog prijavnog obrasca (formular 1) i popunjenim onlajn upitnikom.

Dokumentacija i upitnik:

Na veb stranici NALED-a i Kancelarije za IT i eUpravu može se pronaći tekst javnog poziva, prijavni obrazac (formular 1) i link ka upitniku. Informacije će takođe biti objavljene na veb-sajtu UNDP-a, uz prateću vest.

Kontakt osoba za pružanje dodatnih informacija i pojašnjenja:

Zainteresovane lokalne samouprave mogu zahtevati mejlom dodatne informacije ili pojašnjenja u cilju pripreme prijave. Sve dodatne informacije o javnom pozivu mogu se dobiti putem imejl adrese: sampioni@euprava.gov.rs .

Više informacija: