еУправа за све

Канцеларија за информационе технологије и електронску управу уз подршку Министарства државне управе и локалне самоуправе, НАЛЕД-а, УНДП-а објављујЈавни позив за учешће локалних самоуправа у пројекту „еУправа за све“

О пројекту:

Канцеларија за информационе технологије и електронску управу (ИТЕ) уз подршку Министарства државне управе и локалне самоуправе, НАЛЕД-а, и УНДП-а, спроводи пројекат „еУправа за све“.

Циљ пројекта је пружање подршке дигиталној трансформацији до 10 пилот локалних самоуправа у Републици Србији кроз јачање капацитета службеника за пружање електронских услуга и коришћење дигиталних алата, као и кроз пружање подршке у унапређењу постојеће дигиталне инфраструктуре. Одабране локалне самоуправе добиће јединствену прилику да уз менторску подршку и директан рад са стручњацима за дигиталну трансформацију уведу нове или унапреде постојеће електронске услуге. Захваљујући пројекту, одабране локалне самоуправе ојачаће своје капацитете за пружање е-услуга, унапредити дигиталне вештине и оснажити инфраструктуру, што ће им омогућити ефикасније вођење административних поступака у корист грађана и привреде.

Поред менторске подршке и похађања серије обука, одабраним локалним самоуправама биће достављени и материјали са обука (презентације, приручници и сл) како би имали приступ дугорочном ресурсу који ће омогућити континуирано усавршавање запослених и одрживост стечених знања и вештина, као и ефикасније коришћење дигиталних алата. Додатно, ови материјали омогућиће изабраним ЈЛС да самостално организују интерне обуке за нове запослене. Промоцијом у оквиру пројекта (кроз организацију инфо дана, плаћену промоцију у медијима, израду промотивног материјала), одабране ЈЛС добиће већу видљивост и препознатљивост као лидери у области дигиталне трансформације, што ће допринети њиховом бољем позиционирању на националном и регионалном нивоу.

Подршка ће бити пружена кроз увођење, односно унапређење, електронских услуга које се налазе на Порталу еУправа, као што су:

Апликација за електронску идентификацију грађана и привреде – бржа регистрација корисника на Портал еУправа

  • Омогућава службеницима да региструју грађане на Порталу еУправа
  • Повећава број корисника е-услуга, чиме се смањују редови и олакшава рад службеника
  • Грађани добијају лакши приступ електронским услугама локалне самоуправе

еСандуче –  бржа и ефикаснија достава аката електронским путем грађанима и привреди

  • Локалне самоуправе могу да електронски шаљу решења, одлуке и друге акте грађанима
  • Нема потребе за штампањем и достављањем докумената поштом или на шалтеру
  • Брже и ефикасније решавање захтева грађана

Генератор услуга – креирање е-услуга према потребама грађана и привреде

  • Локалне самоуправе могу саме да креирају и уводе нове е-услуге
  • Дигитализација процедура у складу са специфичним потребама локалне заједнице
  • Грађани добијају лакши приступ услугама попут е-Вртића (упис деце у предшколске установе) и е-Заказивања (онлајн заказивање термина)

е-Плаћање – једноставна уплата такси и накнада без чекања на шалтеру

  • Службеници одмах имају увид у статус уплате, нема потребе за достављањем доказа о уплати
  • Убрзање процедура и смањење редова на шалтерима
  • Грађани могу електронски да плаћају локалне таксе и накнаде

е-Писарница – једноставно покретање административних поступака електронским путем

  • Бржа и ефикаснија обрада предмета
  • Лакша претрага и приступ документима, као и боља контрола праћења статуса предмета
  • Једноставнија комуникација са држаним и покрајинских органима
  • Грађани могу да подносе захтеве електронским путем, без чекања у реду на шалтерима
  • Смањење оптерећења шалтерских служби и убрзање поступака

Систем за размену података „е-ЗУП” – електронски приступ службеним подацима, без папирологије

  • Службеници добијају електронски приступ званичним регистрима и подацима
  • Мање папирологије и административног оптерећења
  • Аутоматизовано прибављање података и бржа обрада предмета
  • Грађани више не морају да доносе документе које држава већ поседује
  • Убрзање процедура и елиминисање непотребне документације

Софтвер „Писарница” – све процедуре локалне самоуправе доступне онлајн

  • Бржа обрада података
  • Лакша претрага и приступ документима
  • Смањење ризика од губитка или оштећења документа
  • Аутоматизација и контрола процеса
  • Локалне самоуправе добиће обуку за креирање/унапређење Каталога поступака
  • Грађани могу да подносе захтеве за све услуге локалне самоуправе електронски

ПОС терминали – безготовинско плаћање, брже и сигурније трансакције

  • Повећана ефикасност при наплати такси и накнада
  • Смањење ризика од крађе новца, повећана транспарентност и контрола финансија
  • Локалне самоуправе добијају ПОС терминале прилагођене својим потребама
  • Могућност плаћања више такси одједном или одвојено
  • Грађани могу да плате таксе и накнаде платним картицама или скенирањем QR кода, без одласка у банку

Интерни „CRM” систем – боља комуникација и ефикасније управљање упитима грађана

  • Јединствен систем за праћење и обраду упита (имејл, Вибер, СМС, позиви итд.)
  • Бржа и ефикаснија комуникација са грађанима
  • Аутоматско прослеђивање захтева надлежним службама

е-Печат у клауду – дигитално печатирање докумената, без папира и физичких печата

  • Брже, безбедније и ефикасније оверавање службених докумената
  • Интеграција са постојећим информационим системима локалне самоуправе
  • Убрзање процедура и елиминација непотребне администрације

Отворени подаци – транспарентност и боље одлучивање

  • Подршка локалној самоуправи у категоризацији, обради и објављивању скупова података
  • Јавна доступност података у машински читљивом формату
  • Омогућавање грађанима и привреди да користе податке за анализу и развој апликација

Креирање електронских услуга на основу корисничког искуства – услуге по мери грађана и привреде

  • Смањење гужви на шалтерима
  • Бржа и једноставнија обрада захтева корисника
  • Развој услуге које су интуитивне, приступачне и лаке за коришћење

Инфраструктура – унапређење физичке и дигиталне инфраструктуре за ефикасније пружање услуга грађанима и привреди

  • Поуздана интернет конекција која оптимизује административне процедуре
  • Повезивање на јединствену информационо-комуникациону мрежу електронске управе (Мрежа еУправе), јединствену приватну мрежу која омогућава безбедну и поуздану размену података, као и коришћење сервиса државних органа имплементацијом SD-WAN технологије
  • Квалитетан WiFi за кориснике са ”captive” порталом који омогућава простор за разне врсте порука и линкове ка осталим порталима државних институција
  • Стандардизоване веб презентације (сајтови) локалних самоуправа које омогућавају лакши приступ информацијама и које су усклађене са стандардима државних органа
  • Регистрација званичног домена локалне самоуправе
  • Хостинг за веб презентацију (сајт)
  • Званични имејл домени службеника – обезбеђивање стандардизоване и професионалне комуникације са грађанима
  • Омогућавање безбедног чувања резервних копија (бекапа) у Државном дата центру у клауду кроз интуитиван кориснички портал - елиминисање потребе за физичким чувањем података и смањење трошкова одржавања и обезбеђивање заштите података.

Фокус пројекта је и на промоцији електронских услуга међу грађанима, те се од одабраних локалних самоуправа очекује и организовање инфо дана за грађане, док ће најуспешније локалне самоуправе на пројекту бити награђене признањем Шампиона еУправе.

Услови пријаве:

Подносилац пријаве за учешће у пројекту дигиталне трансформације мора да испуњава један од два наведена статусна критеријума:

  • Подносилац пријаве је јединица локалне самоуправе на територији Републике Србије;
  • Подносилац пријаве је градска општина у саставу јединице локалне самоуправе на територији Републике Србије.

Поред испуњења статусног критеријума, неопходно је попунити и потписати пријавни образац (формулар 1) и попунити онлајн упитник за процену постојећег стања електронских услуга и инфраструктуре у локалним самоуправама.

Потребна документација за пријаву на конкурс:

  • Попуњен и потписан пријавни образац (формулар 1);
  • Попуњен онлајн упитник о процени постојећег стања електронских услуга и инфраструктуре на линкуhttps://www.surveymonkey.com/r/eluslugeidiginfrastruktura

Евалуација испуњености критеријума за учешће:

Организатор конкурса задржава право да размотри искључиво пријаве са достављеном комплетном пропратном документацијом (Пријавним обрасцем и потпуно попуњеним упитником).

Евалуацију и оцену пријава врши стручни Тим за дигиталну трансформацију локалних самоуправа, заједно са тимом Канцеларије за ИТ и еУправу, УНДП и НАЛЕД-ом, и то на следећи начин:

  • Попуњен упитник за процену постојећег стања електронских услуга и инфраструктуре у локалним самоуправама – 100 поена
  • Изражена спремност да локална самоуправа определи део сопствених средстава током трајања пројекта – 20 поена

Максимални број поена је 120. Током евалуације пријава, Тим за дигиталну трансформацију локалних самоуправа може захтевати од локалних самоуправа додатна појашњења, наводећи и рок за достављање одговора. Локалне самоуправе су у обавези да на исте одговоре у задатом року.

О коначној одлуци о избору локалних самоуправама којима ће бити пружена подршка у склопу пројекта „еУправа за све“, локалне самоуправе биће обавештене путем електронске поште.

Време трајања јавног позива:

Јавни позив је отворен од 18.јуна до 18. јула. 2025. године до 23:59 часова.

Начин достављања пријаве:

Пријава се подноси искључиво електронским путем на мејл адресу sampioni@euprava.gov.rs достављањем скенираног и својеручно потписаног пријавног обрасца (формулар 1) и попуњеним онлајн упитником.

Документација и упитник:

На веб страници НАЛЕД-а и Канцеларије за ИТ и еУправу може се пронаћи текст јавног позива, пријавни образац (формулар 1) и линк ка упитнику. Информације ће такође бити објављене на веб-сајту УНДП-а, уз пратећу вест.

Контакт особа за пружање додатних информација и појашњења:

Заинтересоване локалне самоуправе могу захтевати мејлом додатне информације или појашњења у циљу припреме пријаве. Све додатне информације о јавном позиву могу се добити путем имејл адресе: sampioni@euprava.gov.rs .

Више информација: