eKonsultacije

Portal eKonsultacije pušten je u rad u decembru 2021. godine s ciljem da se javnosti omogući da elektronskim putem učestvuje u procesu pripreme i usvajanja dokumenata javnih politika i propisa, vrši uvid u dokumente u procesu izrade i svojim sugestijama i predlozima da svoj doprinos. Pun skup funkcionalnosti Portala eKonsultacije, uključujući ostavljanje komentara, dostupan je registrovanim korisnicima Portala eUprava.

Portal eKonsultacije, kao deo Portala eUprava, ustanovljen je Odlukom Vlade koja propisuje obavezu za organe državne uprave da u skladu sa propisima kojima se uređuje planski sistem i sistem državne uprave u Republici Srbiji, blagovremeno i u potpunosti na Portalu eKonsultacije objavljuju sve relevantne informacije o konsultacijama i javnim raspravama koje sprovode u okviru svoje nadležnosti. U te svrhe, u svakom od organa državne uprave imenovani su državni službenici zaduženi za upravljanje pojedinačnim procesima u okviru kojih se konsultacije ili javna rasprava sprovode.

Pojedinačnim postupcima sprovođenja konsultacija i javnih rasprava preko Portala eKonsultacije upravljaju organi državne uprave nadležni za pripremu određenih dokumenata javnih politika i propisa, preko ovlašćenih državnih službenika.

Za praćenje da li nadležni organi državne uprave blagovremeno pružaju podatke i koriste Portal eKonsultacije na propisan način, zadužena je Stručna zajednička grupa za koordinaciju javnih politika i praćenje sprovođenja regulatorne reforme.