-Zajedno sa NALED-om i uz podršku Evropske banke za obnovu i razvoj, kroz promociju elektronske dostave dokumenata u eSanduče na Portalu eUprava, obučili smo više od 700 administrativnih službenika za rad na Portalu. Prvi namenski šalter danas počinje sa radom u Kragujevcu, a u narednom periodu ova usluga biće dostupna u više od 140 gradova i opština, Cilj nam je da našim građanima, privrednicima i onima koji se možda teže snalaze u digitalnom okruženju, pomognemo da premoste tu prvu prepreku i pridruže se grupi od preko milion korisnika usluga elektronske uprave koji su već postali eGrađani. Takođe, cilj nam je da građani na bezbedan način pristupaju Portalu eUprava i potvrđuju svoj identitet pomoću mobilnog telefona – rekao je direktor Kancelarije za IT i eUpravu Mihailo Jovanović.
Zahvaljujući ovoj inicijativi, građani koji žele da koriste Portal eUprava i brzo i lako dođu do usluga i informacija, neće morati da prolaze kroz proces nabavke i instalacije elektronskih sertifikata. Na šalteru će im službenici otvoriti nalog na Portalu eUprava i objasniti osnovne funkcionalnosti i način rada.
Svaki eGrađanin može da pristupa Portalu eUprava na bezbedan i pouzdan način i može potvrdi svoj identitet u digitalnom svetu pomoću mobilnog telefona (tzv. dvofaktorska autentikacija). Građani dobijaju od službenika odštampane parametre i pomoć za pokretanje aplikacije na mobilnom telefonu (Consent ID). Prilikom prijavljivanja na Portal eUprave građanima je dovoljno da ukucaju korisničko ime, nakon čega će im na mobilni telefon stići zahtev da jednim klikom potvrde da su zaista oni pokušali da pristupe svom nalogu.
- Kao grad u kome je sedište državnog Data centra, smatrali smo da je naša dužnost da među prvima imenujemo službenike koji će nakon dugih priprema za rad u digitalnom okruženju od danas biti prva pomoć svim Kragujevčanima koji ovde dođu. Naši administrativni radnici će ih upoznati sa alatima elektronske uprave i ohrabriti da te alate više koriste, pogotovo sada u trenutku pandemije, kada je važno da izbegavamo gužve i duga čekanja u redovima pred šalterima – izjavio je je gradonačelnik Kragujevca Nikola Dašić.
Prema analizama NALED-a, susret s birokratijom, pogotovo kada to uključuje odlaske na šaltere brojnih institucija, često je jedan od glavnih razloga za nepoštovanje propisa ili neplaćanje dažbina, zbog kojeg građani i privreda nalaze druge načine da završe procedure, što vodi rastu sive ekonomije i drugim neželjenim posledicama.
- O obimu tereta koji nameću zahtevne procedure, možda najbolje svedoči podatak da svake godine administrativno opterećenje privredu košta čak 1,4 milijardi evra i sigurni smo da usluge eUprave direktno doprinose da se to opterećenje smanji. Zato pored građana, ovom prilikom želimo da podstaknemo i privrednike da krenu da koriste brojne digitalizovane procedure za pravna lica i uz uštedu vremena i novca, pomognu i razvoju svog biznisa. Udružili smo se sa Kancelarijom za IT, i uz podršku Ministarstva državne uprave i EBRD-a sa najpreduzimljivijim gradovima i opštinama krenuli u postavljanje šaltera i imenovanje poverenika za eUpravu širom Srbije – rekla je izvršna direktorka NALED-a Violeta Jovanović.