ePapir

Budućnost je stigla

Sa četvrtom industrijskom, odnosno digitalnom revolucijom, imamo šansu da nadoknadimo zaostatak i uhvatimo priključak sa razvijenim zemljama. Ova tehnološka revolucija fundamentalno menja naše živote, ona je neminovna i nezaustavljiva. Samo pobednička društva idu u susret promenama, ne zaziru od njih. Proces digitalizacije poboljšava standard i kvalitet života građana Srbije. Povećava se efikasnost, smanjuju se troškovi i kreira se nova vrednost u skoro svim oblastima života i rada. Proces digitalizacije je najvažniji katalizator inovacija, konkurentnosti i rasta.

 

U sklopu regulatorne reforme Vlade Republike Srbije usmerene na poboljšanje uslova poslovanja i smanjenja administrativnog opterećenja privrede, pokrenut je višegodišnji projekat „e-Papir” sa ciljem da se popišu, optimizuju, učine javno dostupnim i digitalizuju svi administrativni postupci i ostali uslovi poslovanja.

 

Projekat ePapir ima za cilj da privredi smanji administrativne troškove za najmanje 15 do 20 odsto do 2021. godine i administrativno opterećenje sa 3,46 odsto BDP na 3 odsto BDP.

 

Do 2020. biće formiran Registar svih administrativnih postupaka čime će se pojednostaviti i ukinuti nepotrebne procedure, optimizovati 500 najčešćih i najskupljih postupaka i digitalizovati 100 najfrekventnijih koji najviše opterećuju privredu. Želimo da do 2021. godine digitalizujemo svih 2.500 administrativnih postupaka koji se odnose na privredu.

 

           

Šta privreda dobija kroz projekat ePapir:

 

  • sigurno poslovno okruženje i odgovornost javne uprave,
  • svi administrativni postupci i ostali uslovi poslovanja biće transparenti i dostupni,
  • onemogućiće se traženje „još jednog papira“,
  • smanjiće se mogućnost zloupotreba i korupcije,
  • stvoriće se predvidljivo poslovno okruženje,
  • uštedeće se vreme i ukinuti šetanja od šaltera do šaltera,
  • uštedeće se novac jer neće biti potrebe za angažovanjem „stručnjaka“ kako bi završio neki administrativni posao,
  • pojednostavljenjem i optimizacijom administrativnih postupaka i stvaranjem jedinstvenog mesta sa svim informacijama neophodnim za poslovanje omogućiće se jednostavnije poslovanje sa minimalnim troškovima i bez nepotrebne dokumentacije.

 

Koju korist državna uprava ima od uspostavljanja Registra?

 

Zaposleni u državnoj upravi će zahvaljujući Registru imati uvid u sve postupke i ostale uslove poslovanja privrede, čime će se olakšati i rad državne uprave, obezbediti povezivanje, komunikacija i digitalizacija različitih institucija.

 

  Opširnije