eInspektor

Budućnost je stigla

Sa četvrtom industrijskom, odnosno digitalnom revolucijom, imamo šansu da nadoknadimo zaostatak i uhvatimo priključak sa razvijenim zemljama. Ova tehnološka revolucija fundamentalno menja naše živote, ona je neminovna i nezaustavljiva. Samo pobednička društva idu u susret promenama, ne zaziru od njih. Proces digitalizacije poboljšava standard i kvalitet života građana Srbije. Povećava se efikasnost, smanjuju se troškovi i kreira se nova vrednost u skoro svim oblastima života i rada. Proces digitalizacije je najvažniji katalizator inovacija, konkurentnosti i rasta.

 

Projekat eInspektor predstavlja informacioni sistem koji ima za cilj da informatizuje sve inspekcijske službe u Republici Srbiji kojih ima ukupno 41. 

 

Uvođenjem ovog informacionog sistema obezbediće se bolja koordinacija između inspekcija, automatizacija rada inspekcijskih službi i bolja efikasnost nadzora, standardizovaće se rad inspekcija i dostupnost podataka svim inspekcijama, a samim tim pojavljuje se i efekat smanjenja troškova za privredu.

 

Prve četiri pilot inspekcije (Sanitarna inspekcija, Tržišna inspekcija, Inspektorat za rad i Upravni inspektorat) u kojima radi oko 700 inspektora, od januara 2019. godine krenule su sa radom u novom informacionom sistemu. Do juna meseca planira se informatizacija još 32 inspekcijske službe, a do kraja 2019. godine i preostalih pet.

 

U saradnji sa inspekcijama ministarstava, uspešno je sprovedena aktivnost „Analiza poslovnih procesa inspekcija” i izrađena je studija „Specifikacija procesa zajedničkih za sve inspekcije i specifičnih poslovnih procesa pojedinih inspekcija”.

 

eInspektor omogućava viši nivo efektivnosti i efikasnosti inspekcijskog nadzora u Republici Srbiji sa svrhom postizanja većeg nivoa primene propisa uz minimalno „inspekcijsko opterećenje” poslovnih subjekata i omogućavanje primene savremenih evropskih i svetskih koncepata i praksi inspekcijskog nadzora.

 

U cilju podrške uvođenju novih digitalnih servisa eUprave i obezbeđivanja ujednačene primene, pokrenut je Kontakt centar namenjen pružanju podrške zaposlenima u organima državne uprave i lokalne samouprave, između ostalih, i za eInspektor.

 

eInspektor